Název:
Spoločenská zodpovednosť ako súčasť stratégie firmy
Překlad názvu:
Corporate responsibility as a part of company strategy
Autoři:
Pavelčíková, Katarína ; Dušková, Iva (vedoucí práce) ; Soukupová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Hlavnou témou bakalárskej práce je problematika spoločenskej zodpovednosti podniku, ktorá si postupne získava nových priaznivcov, a tak naberá na dôležitosti. Prvá časť práce je zameraná na popísanie základných charakteristík konceptu a následne na objasnenie postupu včlenenia spoločenskej zodpovednosti do hlavnej stratégie podniku. Posledná stať teoretickej časti upozorňuje na potrebné odlíšenie konceptu od firemnej filantropie a Public Relations. V praktickej časti práca popisuje dlhodobú stratégiu spoločnosti Nike, Inc., ktorej vlastné aktivity zabezpečujú nie len uspokojenie požiadaviek všetkých zainteresovaných skupín podniku, ale aj podporu vlastného biznisu a celého odvetvia, v ktorom podnik pôsobí. Autorka chce prácou poukázať na to, že implementovanie spoločenskej zodpovednosti podniku do strategického plánu, môže firme pomôcť získať konkurenčnú výhodu a podporiť komunity, ktorých je súčasťou.Hlavním tématem bakalářské práce je problematika společenské odpovědnosti podniku, která si postupně získává nové příznivce, a tak nabírá na důležitosti. První část práce je zaměřena na popsání základních charakteristik konceptu a následně na objasnění postupu včlenění společenské odpovědnosti do hlavní strategie podniku. Poslední část teoretické části upozorňuje na potřebné rozlišení konceptu od firemní filantropie a Public Relations. V praktické části práce popisuje dlouhodobou strategii společnosti Nike, Inc., jejíž vlastní aktivity zajišťují nejen uspokojení požadavků všech zainteresovaných skupin podniku, ale také podporu vlastního byznysu a celého odvětví, ve kterém podnik působí. Autorka chce prací poukázat na to, že zapracování společenské odpovědnosti podniku do strategického plánu, může firmě pomoci získat konkurenční výhodu a podpořit komunity, jejichž je součástí.The main topic of thesis is the issue of corporate social responsibility, which gradually acquires new fans and so is gaining importance. The first part aims to describe the basic characteristics of the concept and then clarifying the procedure for the incorporation of social responsibility to the main business strategy. Latest part of the theoretical part points to need to distinguish from the concept of corporate philanthropy and Public Relations. The practical part of the thesis describes long-term strategy of Nike, Inc., which own activities manage not only meet the requirements of all stakeholders, the company but the promotion of own business and the industry in which the enterprise operates. The author wants to point out in the thesis that implementing corporate social responsibility into the strategic plan can help every company to gain competitive advantage and support the community, which is part of.
Klíčová slova:
Nike; Spoločenská odpovědnost podniku; strategie; zainteresované skupiny; Corporate social responsibility; Nike; stakeholders; strategy
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23856