Original title:
Analýza marketingu nízkonákladových leteckých společností
Translated title:
Marketing analysis of low-cost airlines
Authors:
Spolek, Jiří ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Kubálek, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá nízkonákladovými leteckými společnostmi s důrazem na jejich marketing. V teoretické části jsou vysvětleny základní marketingové nástroje nízkonákladových leteckých společností. Praktická část je pak zaměřena na analýzu výběru dodatečných poplatků u nízkonákladové letecké aerolinky Ryanair.The thesis deals with low-cost airlines, emphasizing their marketing. In the theoretical part there were explained basic marketing tools of low-cost airlines. The practical part is focused on analysis of charging additional fees by airline Ryanair.
Keywords:
additional fees; low-cost airline; Ryanair; dodatečné poplatky; nízkonákladová letecká doprava; Ryanair
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27093