Original title:
Produkty cestovního ruchu v regionech ČR (Střední Morava a Jeseníky)
Translated title:
Tourism Products in the Regions of the Czech Republic (Central Moravia and the Jeseníky Mountains)
Authors:
Ošťádalová, Irena ; Jarolímková, Liběna (advisor) ; Herget, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat nabídku produktů cestovního ruchu v turistickém regionu Střední Morava a Jeseníky a zároveň zjistit, zda je plně využíván potenciál regionu pro tvorbu těchto produktů. Dále práce konfrontuje současnou produktovou nabídku s poptávkou a hodnotí, do jaké míry je poptávka uspokojena. Na základě zjištěných výsledků jsou v závěru práce navrženy nové produkty cestovního ruchu, jejichž realizace by přispěla k lepšímu využití potenciálu regionu a k lepšímu uspokojení poptávky.The aim of the bachelor's thesis is to analyze the offer of tourism products in the tourist region of Central Moravia and the Jeseníky Mountains and to find out whether the potential of the region for the creation of these products is fully exploited. Moreover the thesis confronts the current product offer with the demand and evaluates to what degree the offer meets the demand. Based on the results of the analysis, some new tourism products, whose implementation would contribute to full exploitation of the potential of the region and to better meeting of the demand, are drawn up.
Keywords:
destination management; destination marketing; tourism products; tourist region of Central Moravia and the Jeseníky Mountains; destinační management; destinační marketing; produkty cestovního ruchu; turistický region Střední Morava a Jeseníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25683