Original title:
Marketing divadla
Translated title:
The theatre marketing
Authors:
Maršíková, Petra ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o marketingu divadla. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje základním poznatkům v oblasti marketingu divadla, marketingovému mixu, typologie a financování divadla. Část praktická se zaměřuje na konkrétní amatérský divadelní spolek Comica Economica. Cílem této práce je analyzovat divadelní spolek Comica Economica z hlediska marketingového mixu a na základě této analýzy, provedeného dotazníkového šetření a SWOT analýzy potom formulovat návrhy na zlepšení současného marketingového a komunikačního mixu.This thesis deals with the theatre marketing. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis focuses on knowledge in the field of theatre marketing, marketing mix, types of theatres and financing theatres. The practical part focuses on the amateur theatre association Comica Economica. The aim of the thesis is to analyse the theatre association Comica Economica from the point of marketing mix and, based on this analysis, questionnaire research and SWOT analysis, to formulate suggestions for the improvement of the current marketing and communication mix.
Keywords:
marketing; marketing instruments; marketing mix; questionnaire research; SWOT analysis; theatre; divadlo; dotazníkové šetření; marketing; marketingové nástroje; marketingový mix; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25679