Original title:
Problematika negativní reklamy
Translated title:
Issue of negative advertising in political campaigns
Authors:
Machek, Václav ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] První kapitola této práce obsahuje souhrn informací, definic, metod, postupů, účinků, legislativních charakteristik a možností využití negativní reklamy v politických volebních kampaních, včetně popisu jejího historického vývoje v České republice a Spojených státech amerických. Druhá kapitola obsahuje hypotézy pro dotazníkové šetření veřejného mínění, včetně jeho vyhodnocení a analýzu negativních prvků voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v letech 2006 a 2010, se zaměřením na sledování vývoje využití negativní reklamy.The first chapter of this thesis contains a summary of information, definition, methods, procedures, effects, legislative features and the possibilities of using negative advertising in political election campaigns, including a description of its historical development in the Czech Republic and the United States of America. The second chapter contains a hypothesis for a survey of public opinion, including its evaluation and analysis of the negative elements of the election to the Parliament of the Czech Republic between 2006 and 2010, focusing on monitoring of the development use of negative advertising.
Keywords:
Negative advertising; Parliament of the Czech Republic; political campaign; Negativní reklama; politické volební kampaně; volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25677