Original title:
Analýza sortimentu TON, a.s.
Translated title:
Analysis of the TON a.s. product range
Authors:
Koutská, Jitka ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je analýza sortimentu vyráběného společností TON a.s., jeţ je tradičním českým výrobcem nábytku a zejména ţidlí z ohýbaného dřeva, který svou pozici na trhu dokázal udrţet po dobu celých 150 let zejména díky citlivému vnímání změn v potřebách zákazníka, kterým své produktové portfolio neustále přizpůsobuje. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy spojené s marketingovým mixem, sortimentem výrobků a jsou popsány metody a analýzy jako jsou SLEPT analýza, Porterova analýza, Portfolio analýza a Paretova analýza, které jsou uplatněny v praktické části diplomové práce. Na základě provedených analýz jsou v závěru práce vyslovena doporučení týkající se optimalizace vyráběného sortimentu a efektivnějšího vyuţití některých prvků marketingového mixu při uplatňování produktového portfolia na cílových trzích.The aim of the thesis is to analyse the product range manufactured by the company TON, which is a traditional Czech producer of bent wood furniture and especially chairs. The company TON has managed to maintain its position in the market for long 150 years, mainly thanks to the sensitive perception of changes in customer needs and adapting its product portfolio meeting them. In the theoretical part of the thesis are defined the basic concept of the marketing mix, product mix and described the methods and analysis as SLEPT analysis, Porter analysis, Portfolio analysis and Pareto analysis, which are then used in the practical part of the thesis. Based on the analysis there are formulated the conclusions which give recommendations on optimizing the product range and on effective use of certain elements of marketing mix for placing the product portfolio on target markets.
Keywords:
Marketing mix; Pareto analysis; Porter analysis; Portfolio analysis; SLEPT analysis; Marketingový mix; Paretova analýza; Porterova analýza; Portfolio analýza; SLEPT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25133