Original title:
Marketing ubytovacích služeb
Translated title:
Marketing of Accommodation Services
Authors:
Vydrová, Jana ; Procházková, Markéta (advisor) ; Novosad, Jaroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je poukázat na specifika v aplikaci marketingových nástrojů v oblasti služeb a konkrétně služeb v cestovním ruchu. Práce dále vysvětluje, jaké marketingové přístupy jsou nejvhodnější pro podnikání v hoteliérství, a jak je možné je uplatnit v praxi. Teoretické poznatky jsou dále aplikovány na hotel Kamzík, při zpracování a zhodnocení jeho stávajícího marketingového řízení. V práci je využito několik metodických přístupů -- SWOT analýza hotelu, analýza vnějšího prostředí, analýza konkurence a segmentace hostů. Z marketingových analýz hotelu jsou dále vyvozovány návrhy na zlepšení a upevnění pozice hotelu na trhu. Hotel do současné doby marketingové řízení využíval jenom ve velmi omezeném rozsahu, proto navrhovaná řešení komplexně řeší situaci hotelu. V závěru práce je dále zpracován projekt propojení hotelu Kamzík s jiným hotelem do jednotného řetězce a jeho výhody a nevýhody z hlediska marketingu.The objective of this Bachelor's Thesis is to point out specifics in application of marketing instruments in services, particularly in tourism. The thesis also explains which marketing approaches are most appropriate for the hotel businesses and how to be brought into practice. Theoretical findings are subsequently applied to elaborate and evaluate current marketing management of hotel Kamzik. While writing the Thesis, several methods were used -- SWOT analysis of the hotel, analysis of external environment, analysis of competitors and segmentation of the hotel guests. From the results of the analysis suggestions were drown as to the improvement and consolidation of the hotels position on the market. Until now hotel's application of marketing management has been very limited, therefore marketing solutions proposed are of rather comprehensive nature. The last section of the Thesis elaborates prospective project of the connection of hotel Kamzik with another hotel, and creation of single chain of hotels and evaluates its advantages and disadvantages.
Keywords:
accommodation services; hospitability marketing; tourism; cestovní ruch; marketing; ubytovací služby
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26840