Original title:
Nové trendy v on-line marketingu
Translated title:
New Trends in on-line Marketing
Authors:
Palkovič, Lukáš ; Stříteský, Václav (advisor) ; Rojkovičová, Veronika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Bakalárska práca sa zaoberá novými trendmi v oblasti internetového marketingu, konkrétne virálnym marketingom. V teoretickej časti je charakterizovaný proces virálnej kampane, jeho jednotlivé zložky a aspekty v on-line prostredí. V samostatnej kapitole sú rozobrané sociálne siete, ich rola vo virálnom marketingu a proces tvorby virálneho videa. Praktická časť obsahuje analýzy konkrétnych virálnych kampaní a vyhodnotenie dotazníkového šetrenia. Cieľom bakalárskej práce je objasnenie mechanizmu virálneho marketingu, identifikácia kľúčových faktorov úspechu a rozbor špecifík pre český trh. Na záver sú predstavené nové trendy vo virálnom marketingu.Bakalářská práce se zabývá novými trendy v oblasti internetového marketingu, konkrétně virálním marketingem. V teoretické části je charakterizován proces virální kampaně, jeho jednotlivé složky a aspekty v on-line prostředí. V samostatné kapitole jsou rozebrány sociální sítě, jejich role ve virálním marketingu a proces tvorby virálního videa. Praktická část obsahuje analýzu konkrétních virální kampaní a vyhodnocení dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je objasnění mechanismu virálního marketingu, identifikace klíčových faktorů úspěchu a rozbor specifik pro český trh. Na závěr jsou představeny nové trendy ve virálním marketingu.This bachelor thesis deals with new trend of internet marketing, it focuses especially on viral marketing. The theoretical part charasterizes the process of viral campaigns, furthermore deals with the components and aspects of on-line environment. Another separated chapter presents social networks, their place in viral marketing and at last but not least the viral video making process. The practical part contains different analyses of specific viral campaigns. The next and equally the last part evaluates the used questionnaires. The aim of the thesis is to illustrate the mechanism of viral marketing, identify the main factors of success and analyze the specifics of Czech viral marketing. In the conclusion I introduce new trends of viral marketing.
Keywords:
Internet Marketing; Social Network; Viral Campaign; Viral Marketing; Word of Mouth; internetový marketing; sociální sítě; virální kampaň; virální marketing; word of mouth
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28167