Original title:
Marketing sázkových kanceláří
Translated title:
Marketing of betting agencies
Authors:
Kouřil, Jakub ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Krekule, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je analýza služeb sázkových kanceláří z pohledu marketingového mixu. V úvodní teoretické části jsou vysvětleny termíny marketing, marketingový mix, SWOT analýza, marketingový průzkum. Praktická část je poté věnována dvěma největším českým sázkovým kancelářím Tipsport, a.s. a Fortuna sázková kancelář, a.s. Důraz je kladen především na zhodnocení dvou částí marketingové mixu - produkt a cenu, včetně srovnání se zahraniční konkurencí. Následuje SWOT analýza charakterizující současnou situaci na sázkovém trhu. Prostřednictvím průzkumu je zákazníky zhodnoceno vnímání nabízených služeb. V závěrečné části jsou navržena opatření vedoucí ke zlepšení současného stavu.The aim of this bachelor's thesis is an analysis of betting agencies from the perspective of the marketing mix. The introductory theoretical part explains the terms marketing mix, SWOT analysis and marketing research. The practical part is then devoted to two largest Czech betting agencies - Tipsport Inc. and Fortuna Inc. Emphasis is placed mainly on the evaluation of two parts of the marketing mix - product and price, including a comparison with foreign competitors. The following is a SWOT analysis characterizing the current situation on the betting market. Services offered are evaluated through the customer survey. The final section proposes measures to improve the current situation.
Keywords:
betting agencies; betting odds; marketing mix; marketing research; kursové sázení; marketingový mix; marketingový průzkum; sázkové kanceláře
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28162