Original title:
Nové trendy v marketingové komunikaci
Translated title:
New trends in marketing communication
Authors:
Janda, Tomáš ; Bártová, Hilda (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce pojednává o nových trendech v marketingové komunikaci. Hlavní pozornost je věnována internetovému marketingu, především PPC reklamám, webu 2.0 a sociálním sítím. Zmíněn je zde také guerilla marketing, jeho praktiky a druhy reklamních kampaní. V praktické části jsou srovnány tři různé PPC reklamní kampaně a vyhodnocena jejich efektivita a popis guerilla kampaní se zaměřením na úsporu nákladů.This thesis analyzes new trends in marketing communication. The main focus is on internet marketing which includes pay per click ads, web 2.0 and social networks. The second part describes guerilla marketing and its characteristic practices used during advertisement campaigns. The practical part compares three different PPC advertisement campaigns. I have also evaluated their effectivity and described the guerilla marketing focused on costs reduction and economy.
Keywords:
Guerilla marketing; Marketing communication; Pay per click advertisment; Viral marketing; Guerilla marketing; Marketingová komunikace; Pay per click reklama; Virální marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27464