Original title:
Franchising jako metoda vstupu na zahraniční trh
Translated title:
Franchising as a form of entering a foreign market
Authors:
Vágnerová, Jitka ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Krajča, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá franchisingem jako formou vstupu na zahraniční trh. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část je zaměřena na historii franchisingu, výhody a nevýhody spojené s tímto podnikáním, franchisovou smlouvu a vývoj franchisingu v České republice. Praktická část se soustředí na dva fitnessové franchisové řetězce, na společnosti Expreska a Contours.This bachelor thesis deals with franchising as a form of entering a foreign market. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The first part is focused on the history of franchising, advantages and disadvantages connected with this kind of enterprise, franchise treaty and the development of franchising in the Czech Republic. The practical part describes two fitness franchise chains, the companies Expreska and Contours.
Keywords:
Contours; Expreska; fitness; franchising; Contours; Expreska; fitness; franchising
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26462