Original title:
Ako marketingové aktivity ovplyvňujú stravovacie návyky u detí
Translated title:
How marketing activities influence children's eating habits
Authors:
Lipková, Jela ; Ryšavá, Monika (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto bakalárska práca si kladie za cieľ zistiť, aký vplyv na detí majú marketingové aktivity, a to hlavne reklama, pri tvorbe stravovacích návykov. Teoretická časť tejto práce sa zaoberá marketingovou komunikáciou a jednotlivými typmi komunikačných nástrojov. Ďalej sa zameriava na najznámejší komunikačný nástroj, a to reklamu, a jej vplyvom na detí. V teoretickej časti sa taktiež zapodieva spotrebiteľským chovaním a faktormi, ktoré na jednotlivých spotrebiteľov pôsobia pri ich nákupnom chovaní, kde sa táto časť sústredí na detí ako spotrebiteľov a zákazníkov. Posledná časť sa zaoberá stravovacími návykmi detí a faktormi, ktoré pôsobia pri ich tvorbe. Praktická časť obsahuje vlastný výskum, kde na základe dotazníkového prieskumu boli od detí základnej školy získané a vyhodnotené informácie a nakoniec aj vyvodené závery.Tato bakalářská práce si klade za cíl zjistit, jaký vliv na děti mají marketingové aktivity, a to hlavně reklama, při tvorbě stravovacích návyků. Teoretická část této práce se zabývá marketingovou komunikací a jednotlivými typy komunikačních nástrojů. Dále se zaměřuje na nejznámější komunikační nástroj, a to reklamu, a její vlivem na děti. V teoretické části se také zabývá spotřebitelským chováním a faktory, které na jednotlivé spotřebitele působí při jejich nákupním chování, kde se tato část soustředí na děti jako spotřebitelé a zákazníci. Poslední část se zabývá stravovacími návyky dětí a faktory, které působí při jejich tvorbě. Praktická část obsahuje vlastní výzkum, kde na základě dotazníkového průzkumu byly od dětí základní školy získané a vyhodnocené informace a nakonec i vyvozené závěry.This bachelor thesis aims to determine what is the impact of marketing activities on children, especially advertising, by creating the eating habits. The theoretical part deals with marketing communications and particular types of marketing communication tools. Further it focuses on the most famous communication tool, advertising and its effect on the children. In the theoretical part also deals with consumer behavior and factors that affect the individual consumers in the buying behavior, where this section will focus on children as consumers and customers. The last part deals with the eating habits of children and factors that affect their creation. The practical part contains own research, where by results of the survey were from primary school children received and evaluated information and finally arrived at the conclusion.
Keywords:
advertising; children; eating habits; děti; reklama; stravovací návyky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28161