Original title:
Komunikační model lokálního neziskového projektu
Translated title:
Communication Model of Local Nonprofit Project
Authors:
Těhlová, Milada ; Hucková, Barbara (advisor) ; Hanzlík, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Komunikační model lokálního neziskového projektu festival Jeden svět Benešov 2011" je zaměřena na teorii komunikačního modelu, který zahrnuje analýzu, cíle, cílové skupiny, strategii, taktiku a vyhodnocení a následnou aplikaci teoretického modelu na lokální neziskový projekt festivalového charakteru. V teoretické části je popsaná tvorba komunikačního modelu. Vyčleněna a podrobněji zpracovaná je část orientovaná na společenskou odpovědnost firem a fundraising. Jedna z kapitol je také věnovaná oblasti sponzoringu. Práce dále popisuje festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět, jeho specifika a způsob fungování ve vztahu k regionálním festivalům, které se v rámci Jednoho světa konají. Detailněji je popsán regionální festival Jeden svět Benešov 2011. Praktická část práce se věnuje uplatnění teoretického modelu na regionální festival Jeden svět Benešov 2011. Součástí problematiky je i zhodnocení praktické aplikace komunikačního modelu a souhrn rad a doporučení pro festivalový rok 2012.Bachelor's thesis "Communication Model of Local Nonprofit Project Festival One World Benešov 2011" is focused on theory of communication model that involves analysis, targets, target groups, strategy, tactics and evaluation and consequent application of theoretical model on local nonprofit festival type project. In the theoretical part, the formation of communication model is depicted. The part concerned with corporate social responsibility and fundraising is detached and scrutinized more closely. One of the chapters is also devoted to sponsoring. Furthermore, the thesis describes the human rights documentary film festival One World, its specifics and the manner of functioning in the relationship towards the regional festivals, which take place within the frame of One World. Regional festival One World Benešov 2011 is inspected in more detail. The practical part concerns itself with employing the theoretical model on the regional festival One World Benešov 2011. The issues discussed involve assessment of practical application of communication model and overview of advices and recommendations for festival year 2012.
Keywords:
Communication; Communication model; Communication tools; Corporate Social Responsibility; Festival; Local nonprofit project; One World; PR; festival; Jeden svět; komunikace; Komunikační model; komunikační nástroje; lokální neziskový projekt; PR; společenská zodpovědnost firem
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26292