Original title:
Internetový marketing na příkladu malé organizace
Translated title:
Internet marketing for small organization
Authors:
Vaňáč, Ondřej ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Krsek, Libor (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je analýza postupů a technik současného internetového marketingu. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou představeny nástroje současného internetového marketingu, jejichž optimální využití je zohledněno v praktické části, kde je proveden komplexní návrh internetové marketingové strategie s důrazem na SEO pro začínající firmu v oboru ubytovacích a pohostinných služeb. Jedná se o firmu Penzion U Lišky, která nabízí ubytování v jižních Čechách. Práce poslouží jako návod pro malé a střední organizace při tvorbě marketingových projektů. V praktické části jsou zohledněny poznatky při tvorbě webových prezentací a postupy při optimalizaci stránek pro vyhledávače. V další části jsou uvedena doporučení pro zpracování PPC kampaní a prezentace firmy na sociální síti Facebook. Je provedena analýza postupů pro zvyšování návštěvnosti pomocí sociálních sítí, PR článků, blogů a dalších nástrojů.The aim of this work is the analysis of current practices and techniques of Internet marketing. The work is divided into two parts. The theoretical part presents the current internet marketing tools, the optimal utilization is reflected in the practical part, which is carried out a comprehensive plan for internet marketing strategy with emphasis on SEO for start-up company in the field of accommodation and hospitable service. This is a company Penzion U Lišky, which offers accommodation in Southern Bohemia. The work will serve as a guide for small and medium organizations in the development of marketing projects. The practical part of the evidence considered in developing websites and methods to optimize site for search engines. The next section provides recommendations for use of PPC campaigns and presentation of the company's social networking site Facebook. The analysis methods for increasing traffic through social networking, PR articles, blogging and other tools.
Keywords:
Internet marketing; PPC systems; Search engine optimization; Google Analytics; Internetový marketing; Optimalizace pro vyhledávače; PPC systémy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26764