Original title:
Měření a zvyšování efektivity internetových kampaní
Translated title:
Measuring and improving effectiveness of internet campaigns
Authors:
Zdarsa, Jan ; Stříteský, Václav (advisor) ; Krátká, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá vyhodnocením efektivity internetových kampaní. V začátku práce jsou představeny jednotlivé kanály internetového marketingu a nejpoužívanější obchodní modely internetového marketingu. V další části je kladen důraz na stanovení cílů kampaní před spuštění internetové kampaně. Představeny jsou i nejrozšířenější nástroje webové analytiky včetně technologických úskalí a správného postupu při vyhodnocování kampaní. Cílem diplomové práce je ukázat výrazný rozdíl vyhodnocení efektivity kampaní podle přístupu k atribuci konverzí. Vedlejším cílem diplomové práce je ukázat, že internetový marketing není tak dobře měřitelný, jako se o něm často mluví.Master's thesis deals with the evaluation of the effectiveness of internet campaigns. Theoretical and methodological part of the thesis presents online marketing channels and business models widely used in Internet marketing, setting right goals before the campaign launch and the most used web analytics tools, including technological difficulties and the correct procedure for evaluating campaigns. The practical part of the thesis describes a significant difference in the evaluation of the effectiveness of internet campaigns by using the multitouch attribution. A secondary aim is to show that internet marketing is not well measured as marketers think.
Keywords:
internet marketing; marketing; web analytics; internetový marketing; marketing; webová analytika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28657