Original title:
Analýza vybrané obchodní značky
Translated title:
The analysis of the selected brand
Authors:
Komarova, Alisa ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Moje bakalářská práce "Analýza vybrané obchodní značky" je zaměřena na společnost LVMH, Moet Hennessy -- Louis Vuitton. Hlavním cílem je analyzovat různé aspekty činnosti společnosti a poznat příčiny jejího úspěchu. V práci jsem popsala marketingový mix, současnou situaci v rámci světové hospodářské krize; poznala jsem hodnoty společnosti a hlavní portfolio firem. Provedla jsem také výzkum trhu a analýzu příležitostí a hrozeb.My bachelor thesis "The analysis of the selected brand" is focused on the company LVMH, Moet Hennessy - Louis Vuitton. The main goal is to analyse different aspects of the activity of the company and identify the causes of its success. In my work I described the marketing mix, the current situation in the global economic crisis; I got to know the group mission and values of the company and its portfolio of companies. I also ran market research and the analysis of opportunities and threats.
Keywords:
analysis; company portfolio; financial crisis; luxury market; LVMH; market research; marketing mix; analýza; finanční krize; LVMH; marketingový mix; portfolio firem; trh luxusního zboží; výzkum trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28320