Název:
Business Continuity Management a IT
Překlad názvu:
Business Continuity Management and IT
Autoři:
Zdvořáček, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Martanová, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je provedení analýzy plánu pro zachování kontinuity sluţeb v reálné společnosti. K tomu je potřeba poloţit určité teoretické základy, nejprve v oblasti Business Continuity Managementu, a to k pochopení jeho významu pro organizaci, pochopení jeho implementace a jeho následného operativního řízení. Další část shrnuje teoretické poznatky o odvětví Business Continuity Managementu nazývaného IT Service Continuity Management. Ten je jiţ konkrétněji zaměřen na kontinuitu poskytování sluţeb IT, které jsou v dnešní době pro zachování kontinuity businessu klíčové. Neboť drtivá většina všech business procesů je informačními a komunikačními technologiemi podporována. Porozumění základním pojmům tvoří pouze teoretickou základnu pro následující část a tou je analýza strategií na zachování kontinuity činnosti v konkrétní firmě. Hlavním přínosem bude, na základě nabytých znalostí, provedení praktické analýzy IT Service Continuity plánu v reálné společnosti působící na českém trhu. Celý plán bude analyzován a vyhodnocen, tam kde bude prostor, budou navrţena doporučení na moţná zlepšení, která by umoţnila zvýšit efektivitu tohoto plánu. Z této analýzy budou vyvozeny obecné závěry.The aim of this thesis executes a service continuity analysis in a real company. To achieve this we must lay certain theoretical bases, first of all in Business Continuity Management area and that in comprehending its significance for the organisation, understanding its implementing and its consequent operative management. The following part sums up theoretical knowledge in Business Continuity Management branch called IT Service Continuity Management. IT Service Continuity Management is specifically focused on continuity in providing IT services, which play a key role in continuity preserving nowadays. It is even more so as the majority of business processes are supported by information and communication technologies today. Understanding the basic terms creates only a theoretical basis for the next part, which focuses on strategy analysis of preserving service continuity in a specific company. The greatest benefit of this thesis will be, based on the knowledge achievement, executing a practical IT Service Continuity Plan analysis in a real company located on the Czech market. The whole plan will be analysed and evaluated and recommendations for potential improvement in the plan's efficiency increase will be suggested where applicable. General conclusion shall be drawn based on this analysis.
Klíčová slova:
analýza; Business Continuity Management; IT Service Continuity Management; analysis; Business Continuity Management; IT Service Continuity Management
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28323