Original title:
Analýza kupního chování na trhu s biopotravinami
Translated title:
Purchasing Behavior Analysis on the Wholefood Market
Authors:
Havelková, Alžběta ; Hesková, Marie (advisor) ; Žilková, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce na téma "Analýza kupního chování na trhu s biopotravinami" se zabývá vztahem zákazníků k biopotravinám. Jsou v ní analyzovány teoretické aspekty rozhodování spotřebitele a specifika trhu s biopotravinami v ČR. Zahrnuje prezentaci výsledků marketingového výzkumu týkající se obecného povědomí lidí o biopotravinách a souvisejících nákupních zvyklostí, který byl zpracován na základě teoretických poznatků. V závěru je zpracován návrh marketingových doporučení pro ekonomické subjekty působící na trhu s biopotravinami.The master thesis named "Analysis of purchasing behaviour on the organic food market" deals with relationship of customers towards organic food. There are theorecital aspects of customer's decision analyzed as well as specifics of the organic food market in the Czech Republic. The thesis includes results of marketing research regarding general awareness of organic food and related purchasing conventions, which has been processed based on theoretical knowledges. There is a proposal of marketing suggestions for economic subjects which act at the organic food market, made at the end of the thesis.
Keywords:
customer's decision; organic food; purchasing behaviour; biopotraviny; kupní chování; rozhodování spotřebitele
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28479