Original title:
Komparace strategie vybraných retailingových firem na domácím a zahraničním trhu
Translated title:
Comparison of strategies of chosen retailing companies on the domestic and foreign market
Authors:
Kukrechtová, Alena ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Šrůtková, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Reakcí na konzumní způsob života spotřebitelů a jejich neustálou poptávku po nových výrobcích je trend fast fashion, který nabízí nejmodernějšího zboží za relativně nízké ceny. Jednotlivé společnosti expandují na globální trhy, a proto je tento trend označován za jeden z hlavních nositelů globalizace v oděvním průmyslu. Tato práce definuje fast fashion jako trend v maloobchodě s hlubším zaměřením na český trh a zabývá se analýzou a komparací marketingových strategií a obchodních aktivit pěti vybraných firem (C&A, H&M, Marks&Spencer, Reserved a ZARA). Praktická část potom informuje o tom, jak český spotřebitel jednotlivé marketingové nástroje vnímá a jak ovlivňují jeho nákupní chování.The aim of this thesis is to define fast fashion as a trend in the contemporary retailing with a deeper focus on the Czech market. It provides an analysis and further comparison of marketing strategies and business activities of five chosen retailers (C&A, H&M, Marks&Spencer, Reserved and ZARA) who are mutual competitors on both, domestic and foreign markets. The empirical part presents information about Czech consumers and their perception of the marketing strategies that particular companies apply in the Czech Republic.
Keywords:
C&A; clothing; fashion industry; fast fashion; H&M; marketing mix; marketing strategy; Marks&Spencer; Reserved; retail marketing; ZARA; C&A; fast fashion; H&M; marketingová strategie; marketingový mix; Marks&Spencer; oděvní průmysl; Reserved; retail marketing; ZARA
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28583