Original title:
Analýza positioningu značky Flora
Translated title:
Analysis of Positiong of Brand Flora
Authors:
Křížová, Lenka ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Čechura, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této práce je analýza positioningu značky Flora na českém trhu. Pro svoji analýzu použiji vybrané marketingové nástroje jako je analýza konkurence, SWOT analýza včetně kompletní analýzy marketingového mixu. Nejdůležitějším zdrojem informací mi však budou kvalitativní rozhovory se spotřebiteli. Na závěr výzkumu porovnám žádoucí positing této značky se skutečným a navrhu možná řešení pro vylepšení celkové positioningové strategie.The main aim of this thesis is to analyze the positioning of Flora brand on the czech market. For my analysis I will use the chosen marketing tools such as the competitor analysis, SWOT analysis so as the analysis of marketing mix. The key source of information will be the qualitative research. On the basis of that I will compare the ideal positioning with the real one and come with the appropriate suggestions which could help to improve the positioning strategy of Flora brand in the Czech republic.
Keywords:
Brand; Marketing; Positioning; Marketing; Positioning; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28578