Original title:
Analýza kritických míst ve strategické analýze a jejich vliv na plánování tržeb pro ocenění podniku
Translated title:
An analysis of critical points in the strategy analysis and their effect on sales forecasting for business valuation
Authors:
Menčlová, Barbora ; Maříková, Pavla (advisor) ; Hejduková, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá rozborem strategických analýz společnosti Škoda Auto, a. s. První část práce se se zaměřuje na možné metody provádění strategických analýz. Další části jsou věnovány rozboru jednotlivých faktorů ovlivňující vnitřní a vnější potenciál podniku. Shrnují poznatky studentů, jejich hodnocení při ocenění společnosti Škoda Auto, a. s., porovnávají je s názory managementu oceňované společnosti, třetí strany -- koncernu a v případech, kde je to relevantní i s názory odběratelů -- dealerů. Pro účely porovnání bylo provedeno dotazníkové šetření. U každého faktoru jsou uvedena možná úskalí a doporučení pro hodnocení, popř. další otázky k zamyšlení. Práci uzavírají rady k samotnému hodnocení jednotlivých faktorů a vlivu strategické analýzy na plánování tržeb.This diploma thesis focuses on strategic analysis of Škoda Auto, a. s. Its first part summarizes strategic analyses theory. The next part analyses factors of internal and external potential. The main emphasis is on a warning against possible difficulties and a recommendation for evaluation. It compares students' opinions with the opinions of company and group management and in appropriate cases the opinion of dealers. Their opinions are based on questionnaire survey. The end of the thesis deals with a strategic analysis of the effect on sales forecasting.
Keywords:
external potential; internal potential; strategy analysis; strategická analýza; vnitřní potenciál; vnější potenciál
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28575