Original title:
Guerilla marketing a jeho využití v komerčních komunikacích
Translated title:
Guerilla marketing and its application in commercial communications
Authors:
Klimeš, Tomáš ; Postler, Milan (advisor) ; Pošepná, Tereza (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce představuje Guerilla marketing jako netradiční metodu komerční komunikace. Nejdříve jsou popsány základy tradičního marketingu. Následuje detailní představení druhů Guerilla marketingu, kde jsou s pomocí praktických ukázek identifikovány jejich přednosti a možnosti využití. Na základě provedeného průzkumu je pak analyzován vztah spotřebitelů k nekonveční komerční komunikaci.The diploma thesis introduces Guerilla marketing as an unconventional method of commercial communication. The basics of traditional marketing are described in the first part of the work. Afterwards, the types of Guerilla marketing are presented whereas their advantages and possibilities are identified using practical examples. The consumers attitude toward the unconventional commercial communication is analyzed with the help of executed survey.
Keywords:
Ambient marketing; Ambush marketing; Buzz marketing; Guerilla marketing; Viral marketing; Ambient marketing; Ambush marketing; Buzz marketing; Guerilla marketing; Virální marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28528