Original title:
Porovnání využití typů komunikace a komunikačních nástrojů v malé a velké firmě.
Translated title:
Comparing the use of types of communication and communication tools in small and large business
Authors:
Hutárková, Tereza ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Burkoň, Lukáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním smyslem této práce je analýza komunikace a komunikačních nástrojů v malé a velké firmě. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická se zabývá komunikací jak z pohledu "běžného" člověka, tak firmy. Je rozdělena na tyto části: Komunikace, Firemní komunikace. Praktická část obsahuje metodiku pro hodnocení komunikačních nástrojů v obou firmách, charakteristiku obou firem, interní a externí komunikaci a nástroje v malé a velké firmě, včetně jejich hodnocení a dále funkce, dovednosti a činnosti manažera s důrazem na komunikaci. Zhodnocení komunikačních nástrojů v obou firmách vychází z mnou vytvořené metodiky. Ze zhodnocení jsou vyvozeny závěry a je navrženo doporučení. Hlavním přínosem diplomové práce je analýza firem, zhodnocení a tvorba doporučení.The main purpose of this thesis is the analysis of communications and communication tools in small and large business. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focusing on communication from the perspective of "ordinary" people and businesses. It is divided into the following parts: Communication, Corporate Communications. The practical part includes the methodology for the evaluation of communication tools in both companies, the characteristics of both companies, internal and external communication and tools in small and large businesses, including assessment, functions and skills of a business manager with an emphasis on communication. Evaluation of communication tools in both companies is based on the methodology created in this thesis. The evaluation conclusions are drawn and recommendations suggested. The main contribution of this thesis is an analysis of companies, and evaluation and recommendations.
Keywords:
communication; communication tools; external communication; internal communication; large business; small business; externí komunikace; interní komunikace; komunikace; komunikační nástroje; malá firma; velká firma
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28619