Original title:
Marketing Zámku Vrchotovy Janovice
Translated title:
Marketing of the Vrchotovy Janovice Chateau
Authors:
Johnová, Miroslava ; Černá, Jitka (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Abstrakt: Tématem diplomové práce je marketing Zámku Vrchotovy Janovice. Zámek Vrchotovy Janovice je jednou z mimopražských poboček Národního muzea. Úvodní část je zaměřena na analýzu historie zámku z pohledu jejího potenciálu využitelného pro marketingové strategie. Důležitým měřítkem úspěšného marketingu je návštěvnost zámku, proto se další část věnuje návštěvnosti. Práce se zaměřuje na aplikace marketingových nástrojů a analyzuje marketing zámku metodou SWOT. Nedílnou součástí je i dotazování týkající se projektu " Řetězové provádění" a celkového povědomí o známosti zámku u veřejnosti. Diplomová práce si klade za cíl zhodnotit marketingový potenciál zámku Vrchotovy Janovice a jeho parku, posoudit jeho současné marketingové nástroje a vytvořit návrh na zlepšení do budoucna. Klíčová slova: Zámek Vrchotovy Janovice, Park Vrchotovy Janovice, Národní muzeum, Arts marketing, Řetězové prováděníThe theme of this master's thesis is "Marketing of the Vrchotovy Janovice Chateau". The Vrchotovy Janovice Chateau is one of the exhibitions of the National Museum outside Prague. The introductory part analyses the history of the castle from the point of view of its potential for marketing strategies. Another part deals with number of visitors of the castle as an important measure of successful marketing. Furthermore the thesis concentrates on application of the marketing tools and it analyses marketing of the castle by using SWOT analysis. The inseparable part of the thesis is a survey of the "chain guidance" and of the public awareness of the existence of the castle. The aim of the master's thesis is to evaluate the marketing potential of the Vrchotovy Janovice Chateau and its park, consider its current marketing tools and suggest improvement solutions for the future. Key words: Vrchotovy Janovice Chateau, Vrchotovy Janovice park, National Museum, Arts marketing, Chain guidance
Keywords:
Arts marketing; National Museum; Vrchotovy Janovice Chateau; Arts marketing; Národní muzeum; Zámek Vrchotovy Janovice
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28903