Original title:
Produktová nabídka Honey Hive
Translated title:
Honey Hive Product Offering
Authors:
Tomečková, Alena ; Dvořáček, Jiří (advisor) ; Maňák, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je definice produktové nabídky nově vznikajícího projektu Honey Hive a popis procesu, který stojí za touto aktivitou. Produktová nabídka je definována na teoretických základech marketingového mixu 4P. Celý proces definování produktové nabídky vychází z teoretických základů 4P -- Price, Product, Promotion a Place. Každá z oblastí přináší do definice produktové nabídky jedinečný pohled -- od definice cenové strategie, přes určení optimálního mixu dodavatelů až po zmapování konkurence. Základ projektu Honey Hive je postaven na prodeji medu a výrobků z medu. Projekt bude umístěn v atraktivní lokalitě Českého krasu. Honey Hive chce participovat na zvyšujícím se podílu regionální turistiky a moderního trendu v podobě vyšší poptávky po lokální produkci.The topic of this Master's thesis is to define the product offering for start-up called Honey Hive and to describe the process supporting the product portfolio definition. Product portfolio definition is based on the theory of 4P (Marketing mix). The whole process of defining the product offering is based on 4P -- Price, Product, Promotion and Place. Each aspect brings its own view into product offering -- from defining the pricing strategy, through suppliers mix definition to the competition analysis. Honey Hive's day-to-day business is based on offering the honey and honey based products. It will be located within attractive environment of Cesky kras. Honey Hive intends to capitalize on regional tourism increase and modern trends of consuming local products.
Keywords:
4P; Product offering; retail distribution; suppliers; Value proposition; 4P; distribuční kanály; dodavatelé; hodnotová nabídka; Produktová nabídka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28882