Název:
Destinační marketing krajů ČR
Překlad názvu:
Destination marketing of regions in CR
Autoři:
Krütznerová, Sandra ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Marketing na úrovni veřejné správy a územní samosprávy nabývá v posledních letech stále více na svém významu. Diplomová práce se zabývá jednou z podoblastí tohoto marketingu, konkrétně destinačním marketingem. V ČR je destinační marketing realizován na několika úrovních - celostátní, regionální a místní. Pozornost je v této práci věnována především regionální úrovni. První část práce obsahuje teoretický základ pro danou problematiku a zabývá se samotným pojmem "destinační marketing", dále marketingovým a komunikačním mixem regionu, věnuje se významu marketingové strategie a také značce a image regionu. Hlavní část diplomové práce tvoří zhodnocení a porovnání realizace destinačního marketingu ve Středočeském, Plzeňském a Libereckém kraji. Nejdříve jsou analyzovány strategické dokumenty jednotlivých krajů zaměřené na marketing, následně je řešena skutečná realizace destinačního marketingu na základě vlastního šetření, pozornost je také věnována způsobům propagace jednotlivých krajů.Marketing on the level of public administration and local government is becoming to be more important in last years. This thesis deals with one of the area of marketing, specifically destination marketing. In the Czech Republic, destination marketing is implemented at several levels -- national, regional and local. Attention in this thesis is devoted mainly to the regional level of destination marketing. The first part provides with a theoretical basis for this issue and explain concept of "destination marketing" as well as marketing and communication mix of the region. Than marketing strategy, brand and image of the region are described. The main part of the thesis consist of evaluating and comparing the implementation of destination marketing in Central Bohemia, Pilsen region and Liberec region. Regional tourism strategies are analyzed first, followed by investigation research of the real implementation, attention is also focused on the ways of promoting the regions.
Klíčová slova:
Cestovní ruch; Destinační marketing; Image destinace; Značka regionu; Destination image; Destination marketing; Regional branding; Tourism
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28871