Original title:
Využívání komunikačních strategií v organizacích veřejné správy
Translated title:
Use of communication strategies in the organizations of public administration
Authors:
Burešová, Lenka ; Kadeřábková, Jaroslava (advisor) ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce analyzuje komunikační strategie využívané v organizacích veřejné správy v České republice a v zahraničí. Cílem diplomové práce je zhodnotit dosavadní komunikační strategie realizované veřejnou správou na území České republiky. Dílčím cílem práce je zpracování doporučení pro zlepšení současného stavu. Teoretická část diplomové práce vycházející z dynamického pojetí marketingového přístupu popisuje komunikační strategii jako jeden z klíčových nástrojů regionálního marketingového mixu, definuje zásady efektivní komunikace a stanovuje metody předcházející tvorbě komunikačních strategií. Samostatná kapitola věnuje pozornost komunikaci s konkrétními cílovými skupinami podněcujícími rozvoj města. Praktická část popisuje konkrétní příklady komunikačních strategií realizovaných v zahraniční, projekt Komunikující město a jeho dopad na rozvoj komunikace ve městě Svitavy, které se projektu zúčastnilo.Diploma thesis analyzes communication strategies used by public administration's organizations in the Czech Republic and abroad. The aim of the thesis is to evaluate existing communication strategies implemented in the Czech Republic. Partial aim is to recommend methods to improve present condition. Theoretical part results from dynamic marketing concept, describes communication strategy as one of the key instruments of regional marketing mix, defines principles of effective communication and provides methods antecedent to creation of communication strategy. Separate chapter is dedicated to communication with target groups who may encourage future growth of the city. Practical part introduces project Communicating city, its influence on one of the participating towns and particular examples of communication strategies from abroad.
Keywords:
communication; communication strategy; regional marketing; komunikace; komunikační strategie; regionální marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28866