Original title:
Privátní značky ve vybrané obchodní jednotce
Translated title:
Private labels in a selected retail unit
Authors:
PAŘÍZKOVÁ, Jana Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Moje bakalářská práce je zaměřena na privátní značky ve vybrané maloobchodní jednotce. Hlavním záměrem mé práce bylo provedení marketingového výzkumu privátních značek u dvou maloobchodních jednotek v Českých Budějovicích konkrétně v supermarketu Albert a supermarketu COOP Terno. Před tím, než jsem začala výzkum, jsem si stanovila 6 hypotéz, které jsem pak zkoumala. Výsledky ze supermarketu Albert jsou porovnány s výsledky supermarketu Terno a nakonec jsou navrhnuty několik doporučení pro zlepšení situace.My bachelor thesis focuses on private labels in a selected retail unit. The main objective of my thesis is to carry out a market research of private labels in two retail units in České Budějovice, namely in the Albert supermarket and the Terno supermarketBefore I commenced the research, I had determined six hypotheses which I then exploredThe results of the Albert supermarket were compared with the Terno supermarket and several recommendations were proposed to improve the situation of the company.
Keywords:
consumer/customer; market research; private label; retail unit; maloobchodní jednotka; marketingový výzkum; privátní značky; spotřebitel/zákazník Citation: PAŘÍZKOVÁ, Jana. Privátní značky ve vybrané obchodní jednotce. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/18349