Original title:
Podpora prodeje se zaměřením na spotřebitele
Translated title:
Promotion of sales with focus on consumer
Authors:
Dibelka, Michal ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na podporu prodeje, zejména pak na podporu prodeje spotřebiteli. V teoretické části jsou vymezeny mimo jiné spotřebitelské segmenty a podrobněji popsány nástroje podpory prodeje spotřebiteli. Praktická část je věnována dotazníkovému šetření, které pomáhá nalézt odpovědi na otázky jako např. "Jsou čeští spotřebitelé ovlivnitelní podporou prodeje?" nebo "Jaké formy podpory jim přijdou nejzajímavější a které jsou pro ně nejméně lákavé?".The thesis is concentrated on sales promotion, particularly focused on consumer. The theoretical part includes the defined consumer segments and in more detailed way the tools of sales promotion to consumers are outlined. The practical part is dedicated to the questionnaires investigation, helping to find the answers to questions like if Czech consumers are affectable by promotion of sales or what forms of promotion seem to be the most interesting to customers and which are less attractive.
Keywords:
consumer; marketing mix; Sales promotion; marketingový mix; podpora prodeje; spotřebitel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/10897