Název:
Seskupení objektů
Překlad názvu:
The arrangement of the objects
Autoři:
Částková, Radka ; Horáčková, Klára (oponent) ; Magid Hládeková, Katarína (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2025
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce s názvem Seskupení objektů se zabývá průnikem mezi funkčním, estetickým a uměleckým přístupem. Hledá možnosti skla v kombinaci s kovovými materiály a klade důraz na konceptuální stránku tvořivého procesu. Hlavním tématem je zátěž – analyzovaná jako fyzická vlastnost, ale také jako metafora reprezentující tlak, otisk, či deformaci. Proces zatížení se promítá do vrstvení materiálů, prohlubní, rýh a děr, čímž vzniká symbolika odkazující na model krajinného reliéfu nebo životní procesy objektů. Klíčovou roli zde hrají v autorčině tvorbě dlouho diskutovaná témata vrstev a segmentů vycházející z kresebného zjednodušení jednotlivých principů.
The thesis titled The Arrangement of the Objects explores the intersection between functional, aesthetic, and artistic approaches. It examines the possibilities of glass in combination with metal materials, emphasizing the conceptual aspect of the creative process. The central theme is load/burden—analyzed both as a physical property and as a metaphor representing pressure, imprint, or deformation. The process of burdening is reflected in the layering of materials, indentations, grooves, and perforations, creating a symbolism that references landscape relief models or the life processes of objects. A key role is played by themes of layering and segments, which have long been discussed in the author's work and are derived from a drawing-based simplification of individual principles.
Klíčová slova:
design; estetika; funkce; hliník; instalace; jednoduchost; krajina; kresba; křehkost; materialita; model; měď; objekt; organičnost; otisk; principy; reliéf; segmenty; seskládání; sevření; sklo; struktura; technologie; transformace; tvarosloví; Vrstvení; zátěž; časovost; aesthetics; aluminum; burden/load; composition; compression; copper; design; drawing; fragility; function; glass; imprint; installation; landscape; Layering; materiality; model; morphology; object; organicity; principles; relief; segments; simplicity; structure; technology; temporality; transformation
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/250950