Home > Reports > Research reports > Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ. Souhrnná výzkumná zpráva projektu TL03000553
Original title:
Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků ZŠ. Souhrnná výzkumná zpráva projektu TL03000553
Translated title:
Predictors of school success and failure in reading literacy of children in primary school. Summary Research Report
Authors:
Gorčíková, Magdaléna ; Patočková, Věra ; Šafr, Jiří ; Vávra, Martin ; Čermák, Daniel Document type: Research reports
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Jedná se o souhrnnou výzkumnou zprávu, která představuje hlavní zjištění z výzkumu čtenářské gramotnosti školáků v prvních dvou letech školní docházky a na druhém stupni ZŠ. Zpráva ukazuje charakteristiky, čtenářské dovednosti a čtení, zájmy, praktiky i školní výsledky školáků v kontextu jejich rodinné situace. Přináší výsledky zejména z dotazníkových šetření a poskytuje aktuální obraz čtenářské kultury v ČR.This summary research report presents the main findings from the research on the reading literacy of school children in the first two years of schooling and at the second level of elementary school. It shows the characteristics, reading skills and reading, interests, practices and school results of school children in the context of their family situation. It provides an up-to-date picture of the children reading culture in the Czech Republic.
Keywords:
children reading; reading literary Project no.: TL03000553 Funding provider: GA TA ČR Note: Související webová stránka: https://www.soc.cas.cz/cz/vz-predikce-skolni-ne-uspesnosti
Institution: Institute of Sociology AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: https://hdl.handle.net/11104/0359261