Název:
Sponzoring esportu jako marketingový a komunikační nástroj firem
Překlad názvu:
Esports sponsorship as a marketing and communication tool for companies
Autoři:
Finkousová, Andrea ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Hlinka, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Sponzoring esportu jako marketingový a komunikační nástroj firem Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvořit doporučení pro spolupráci mezi sponzory a sponzorovanými subjekty v esportovém prostředí v České republice. Doporučení vycházejí z analýzy klíčových aspektů s důrazem na identifikaci benefitů, rizik a očekávání obou stran. Metody: V práci je využito kvalitativního výzkumu, konkrétně polostrukturovaných rozhovorů. Výzkum je založen na cíleném výběru respondentů. Celkem se výzkumu zúčastnilo osm respondentů, kteří zastupují pohled sponzora nebo sponzorovaného subjektu v prostředí esportu. Výsledky: Výsledkem je hluboké porozumění dynamice sponzoringu v esportu v České republice. Pro sponzory je zásadním rizikem nekorektní chování hráčů a nestabilita herní scény, zatímco pro sponzorované subjekty představuje riziko nedostatek finanční podpory, která má klesající tendenci. Praktické i teoretické poznatky naznačují, že efektivní spolupráce vyžaduje transparentní komunikaci, vzájemnou podporu a strategické přizpůsobení se dynamice trhu, což představuje klíčové faktory pro úspěšné sponzorské aktivity v esportovém prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA Sponzoring, novodobé trendy, esport, organizátoři, herní kluby, akademický esport, herní centrum, benefity, rizika a výzvyTitle: Sponsorship of esports as a marketing and communicational tool for companies Aims: The main goal of this bachelors thesis is to create recommendations for collaboration between sponsors and sponsored entities in the esports environment in the Czech Republic. Recommendations are based of the key aspects, focusing on identifying benefits, risks and expectations of both parties. Methods: Qualitative research is used in this thesis, specifically semi-strucutred interviews. Research is based on targeted selection of respondents. A total of eight respondents participated in the research, representing perspectives from sponsors or sponsored entities in the esports environment. Results: The result is a deep understanding of the dynamics of sponsorship in esports in the Czech Republic. For sponsors, the key risk is the improper behavior of players and the instability of the gaming scene, while for sponsored entities, the risk lies in the lack of financial support, which has a decreasing trend. Practical and theoretical insights suggest that effective collaboration requires transparent communication, mutual support, and strategic adaptation to market dynamics, which are crucial factors for successful sponsorship activities in the esports environment. KEYWORDS Sponsorship, trends in sponsorship,...
Klíčová slova:
akademický esport; benefity; esport; herní centrum; herní kluby; novodobé trendy; organizátoři; rizika a výzvy; Sponzoring; academic esports; benefits; esports; gaming centers; gaming clubs; organizers; risks and challenges; Sponsorship; trends in sponsorship