Original title:
Návrh marketingové strategie vybraného podniku
Authors:
Kašparovská, Adriana Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Účelem této bakalářské práce je vytvořit návrh marketingové strategie podniku Reborn Food s.r.o., který se zabývá výrobou a prodejem nápoje kombucha. Tato strategie má za úkol podniku zvýšit povědomí o jeho značce a přilákat nové zákazníky. Práce je rozdělena na literární rešerši a vlastní práci. V rámci literární rešerše jsou vysvětleny základní pojmy a nástroje, které jsou potřebné k navržení marketingové strategie. Ve vlastní práci jsou tyto nástroje prakticky využity ke konkrétnímu návrhu marketingové strategie.The purpose of this bachelor thesis is to create a proposal of marketing strategy for company Reborn Food s.r.o., that engages in production and selling of a kombucha drink. This strategy is supposed to raise public awareness of the com-pany’s brand and to attract new customers. The thesis is divided into literary re-search and practical work. Within the literary research there are explained the key concepts and tools that are necessary to create the marketing strategy. In practical work these tools are used to create the particular proposal of the marketing strategy.
Keywords:
marketing mix; marketing strategy; marketingová strategie; marketingový mix; PESTE analysis; PESTE analýza; Porter's five forces; Porterův model pěti sil; Reborn Food s.r.o.; SWOT analysis; SWOT analýza