Název:
Komunikace mezi rodiči a učiteli na středních školách
Autoři:
Čechová, Kamila Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o tom, jaké jsou hlavní aspekty komunikace mezi rodiči a učiteli středních škol. Cílem bakalářské práce je zjistit jak vzájemnou komunikaci vnímají rodiče a jak učitelé středních škol. Teoretická část práce shrnuje základní informace o komunikaci, pedagogické komunikaci, formách komunikace a vztahu mezi rodičem a učitelem. Metodou teoretické části bylo studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. V praktické části byla vyhodnocena data získaná pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na zjištění preferovaných forem komunikace mezi rodiči a pedagogy, dále pak jaká jsou nejčastější témata komunikace mezi rodiči a učiteli a jaké jsou překážky v komunikaci. To vše z pohledu rodičů na jedné straně a učitelů na straně druhé. Získaná data byla vyhodnocena jednoduchými deskriptivními statistickými metodami. Na základě výsledků je navrženo pedagogicko-psychologické doporučení, které může být využito v rámci zkvalitnění komunikace rodičů a učitelů žáků středních škol.This bachelor's thesis is about main aspects in communication between parents and teachers of high school. Target of this dissertation is to find out, how is this com-munication preceived by parents and how by the teachers. Theoretical part includes basic information about communication, educational communication, types of communication and relationship between parents and teachers. Method of theoretical part was studying of specialized books, taking notes from them, their analyse, synthesis and comparison. In practical part of this dissertation founded data were evaluated. As a tool I used questionnaire, focused on prefered communication forms between parents and teachers, most frequent topics, barriers in communication. This all was researched from both points o view -- parents - teachers. Founded data were evaluated by simple descrip-tive and statistical methods. Based on results is suggested pedagogical and psychologi-cal recommendation, which can be used as a improvement in communication between parents and teachers in high schools.
Klíčová slova:
formy komunikace; komunikace; komunikace mezi rodiči a učiteli; pedagogická komunikace; rodič; učitel