Název:
Interní image vysokých škol ekonomického zaměření a její vliv na zájem nových uchazečů o studium
Autoři:
Pavelková, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] PAVELKOVÁ, J. Interní image vysokých škol ekonomického zaměření a její vliv na zájem nových uchazečů o studium. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzi-ta v Brně, 2020. Diplomová práce se zabývá tématem interní image vysokých škol ekonomic-kého zaměření a jejím vlivem na nové uchazeče o studium. Cílem této práce je zhodnotit vliv referencí současných studentů vysokých škol na uchazeče a jejich preference. v rámci výzkumu byla provedena orientační analýza, kvantitativní vý-zkum a doplňující kvalitativní výzkum. Kvantitativní výzkum byl proveden u stu-dentů vysokých (n = 271) a středních (n = 167) škol prostřednictvím dotazníkové-ho šetření. Kvalitativní výzkum byl pak proveden prostřednictvím hloubkových rozhovorů u studentů vysokých (n = 10) a středních (n = 5) škol. Na základě vý-sledků byly analyzovány a popsány preference studentů a byla navržena doporu-čení pro vysoké školy. Tato doporučení slouží ke zlepšení pozitivních referencí studentů.PAVELKOVÁ, J. Internal image of tertiary business schools and its influence on the interest of new applicants for study. Thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2020. This diploma thesis deals with the topic of the internal image of tertiary busi-ness schools and its influence on new applicants. The objective is to evaluate the influence of references of current students on applicants and their preferences. As a part of the research, an orientation analysis, quantitative research, and addi-tional qualitative research were performed. Quantitative research was conducted with university students (n = 271) and secondary school students (n = 167) via questionnaire surveys. Qualitative research was then conducted through in-depth interviews with university (n = 10) and secondary school (n = 5) students. Based on the results, students’ preferences were analysed and described, and rec-ommendations for business schools were proposed. These recommendations serve to improve students’ positive references.
Klíčová slova:
brand; chování spotřebitele; consumer behaviour; image; reference; university; university choice; volba vysoké školy; vysoká škola; značka