Original title:
Participativní GIS jako nástroj městského marketingu na příkladu vybraného města
Authors:
Candráková, Lenka Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá možnostmi využití participativního geografického informačního systému (PGIS) jako rozšiřujícího nástroje městského marketingu. Vysvětluje pojmy PGIS, městský marketing a spojitost mezi nimi. Navrhuje kritéria pro výběr vhodné webové mapové aplikace a popisuje její výhody a nevýhody pro použití jako PGIS. Následně doporučuje tři způsoby využití v městském marketingu, aplikovatelné na město Prievidza a v případě jednoho návrhu je využití ověřené v reálném prostředí Prievidze.The thesis deals with possibilities of using participatory geographic information systems as an extending tool for city marketing. The concept of PGIS, city marketing, and connection between them are explained. Criteria for choosing an appropriate web mapping application are proposed and positive and negative aspects of its use as a PGIS are described. Then, the thesis recommends three options of its use in a city marketing applicable on the town of Prievidza. One of them is tested in a real Prievidza's environment.
Keywords:
komunikace; městský marketing; participativní GIS; Prievidza