Název:
Uplatnění konceptu společenské odpovědnosti v malých a středních podnicích
Autoři:
Baxant, Libor Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá uplatněním konceptu společenské odpovědnosti (CSR) v malých a středních podnicích (MSP) působících v České republice. V první části práce jsou zhodnoceny současné trendy a přístupy ke společenské odpovědnosti, rozklíčován koncept CSR, jeho historický vývoj, oblasti, dimenze a charakteristiky konceptu a určena jeho aplikace, hodnocení a reportování. Na základě užití teoretických znalostí je navržen soubor otázek k analýze uplatnění CSR v MSP prostřednictvím primárního výzkumu. V práci jsou zhodnoceny generální názory o CSR v MSP, určena míra vnímání postojů k projevům, motivům, bariérám a stakeholderům MSP při uplatňování CSR a vyhodnoceny realizované odpovědné aktivity MSP. Pomocí kompozitních indikátorů je vyhodnoceno vnímání faktorů ovlivňujících úroveň konceptu CSR a realizované odpovědné aktivity MSP. Na základě výsledků analýzy jsou formulována doporučení pro podporu zavádění CSR v MSP.This diploma thesis disserts on the application of the concept of corporate social responsibility (CSR) in small and medium-sized enterprises (SMEs). The first part of the thesis starts with the evaluation of current trends and attitudes to social responsibility, it distinguishes the CSR concept, its historical evolution, the fields, dimensions and characteristics of the concept and it discusses its application, evaluation and report. Following the use of theoretical knowledge a set of questions for the application of CSR in SMEs primary research analysis is proposed. This diploma thesis, in practical part, evaluates general opinions about CSR in SMEs, it estimates the level of perception of attitudes to demonstrations, motives, barriers and stakeholders SMEs when using CSR and it evaluates realized responsible activity MSP. Subsequently evaluates the perception of the factors influencing the CSR concept level and realized SMEs responsible activity using composite indicators. At the base of analysis results we formulate the recommendations for the support of implementation of CSR in SMEs.
Klíčová slova:
malé a střední podniky; společenská odpovědnost firem; stakeholdeři; triple bottom line; vnitřní a vnější dimenze