Original title:
Vnímání textové stránky příspěvků na sociálních sítích a jeho využití pro marketingové účely
Authors:
Hájek, Radek Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na vnímání textové stránky příspěvků na sociálních sítích a na vliv drobných modifikací v textu na uživatele. Pomocí eye-trackingového výzkumu a hloubkových rozhovorů byly identifikovány faktory, které mají zásadní vliv na dobu pozorování a hodnocení příspěvků. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 38 respondentů, kterým bylo předloženo celkem 11 stimulů simulujících rozdílná prostředí Facebooku s různými příspěvky. Na základě získaných výsledků pak byl naplněn cíl této práce, tedy stanovení doporučení pro firemní komunikaci na sociálních sítích.The diploma thesis focuses on the perception of the text in social media posts and the impact of its minor modifications on users. Eye-tracking research and in-depth interviews have identified factors that have a major impact on the time of observation and the user´s overall evaluation of the posts. There were 38 respondents in research who were in total presented with 11 stimuli which were simulating different Facebook news feeds with different posts. Based on obtained results, the aim of this work was fulfilled, which was to set recommendations for creating text posts in marketing communication on social networks.
Keywords:
A/B testing; A/B testovaní; community management; copywriting; eye-tracking; Facebook; hloubkové rozhovory; in-depth interviews; marketing communication; marketing mix; marketingová komunikace; marketingový mix; social networks; sociálni sítě