Název:
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení z pohledu pedagogů středních odborných škol
Autoři:
Tomková, Aneta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se bude zabývat tématem Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení z pohledu pedagogů středních odborných škol. V teoretické části bude hlavním cílem objasnit pojem specifické poruchy učení, klasifikovat je- jich příčiny a vymezit výskyt těchto poruch. Dále se budu zabývat charakteristikou jednotlivých poruch učení a poskytnu základní informace o reedukaci a možnostech kompenzace. Pozornost se zaměří především na práci pedagogů se žáky se specifickými poruchami učení a v poslední řadě na poradenské služby pro tyto žáky. Cílem praktické části bude zjistit názory a zkušenosti pedagogů související se vzděláváním žáků se specifickými poruchami učení. K naplnění cíle bude použita metoda dotazníkového šetření tedy kvantitativní průzkum. Respondenty budou učitelé středních odborných škol. Výsledky bakalářské práce budou sloužit jako doporučení pro pedagogickou praxi.The Bachelor thesis is going to deal with Education of pupils with specific learning disabilities from the perspective of secondary school teachers. The main goal in the theoretical part is to clarify concept of specific disorder of learning, to classificate their causes and to define occurrence of this disorders. Furthermore, I will concern with characteristic of particular disorders of learning and will offer the basic information about reeducation and possibilities of compensations. The thesis focuses on the work of teachers and finally to advisory services for these students. The main goal of the practical part is to find out the opinions and experienc- es of teachers related with education of students with specific disorders of learn- ing. To fulfill the goal, I am going to use the method of quantitative survey. The teachers of secondary school will be the respondents. The results of this bachelor thesis will be serve as recommendations for my pedagogical practice.
Klíčová slova:
individuální vzdělávací plán; pedagogicko-psychologická poradna; specifické poruchy učení