Original title:
Návrh strategií pro společnost podnikající v pohostinství
Authors:
Hájková, Martina Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je navržení vhodných strategií pro společnost podnikající v pohostinství. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část je zpracována s využitím odborné literatury. V praktické části jsou na základě analýzy vnějšího a vnitřního prostředí identifikovány příležitosti a hrozby, silné a slabé stránky podniku. Vnější prostředí je charakterizováno pomocí PESTE analýzy a Porterova diamantu. Vnitřní prostředí je zkoumáno modelem 7S, finanční analýzou a pomocí marketingového výzkumu. Výsledkem bakalářské práce je formulace vhodných strategií, které vedou ke zlepšení nynější ekonomické situace podniku. Jedná se konkrétně o strategie: zviditelnění podniku, vybudování bowlingové dráhy, zřízení WIFI připojení zdarma a přilákání nových zákazníků.The aim of bachelor thesis is to propose appropriate strategies for the company operating in the hospitality industry. The thesis is divided into two main parts. The theoretical part is built on professional literature. The practical part is based on an analysis of external and internal environment and identifies opportunities and threats, strengths and weaknesses of the company. The external environment is characterized using PEST analysis and Porter's diamond. The internal environ-ment is characterized by 7S model, financial analysis and marketing research. The result of this thesis is the definition of appropriate strategies that lead to the improvement of the present economic situation in the company. It concerns specifically the following strategies: visibility of the company, building bowling alleys, setting up free WIFI connection and attracting new customers.
Keywords:
strategie; SWOT analýza; vnitřní prostředí; vnější prostředí