Název:
Využití moderních technologií ve vyučování na SOŠ pro stavební obory
Autoři:
Vavruška, Martin Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce řeší využívání digitálních technologií učiteli při výuce na SOŠ pro stavební obory. Cílem této práce je poznat, popsat a interpretovat využití digitálních technologií na střední odborné škole zaměřené na stavební obory. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, které se dále člení na kapitoly. Konkrétně se jedná o teoretickou část a empirickou část. Teoretická část je tvořena literární rešerší z odborných publikací autorů zabývajících se digitální technologií zejména v oblasti vzdělávání. Empirická část je založena na kvalitativním přístupu. Prostřednictvím dotazníkového šetření se žáky střední odborné školy zaměřené na stavební obory zjišťuje odpověď na hlavní výzkumnou otázku, které digitální technologie, jak často a k jakému účelu žáci využívají pro trávení volného času, přípravě na výuku, při výuce a o přestávkách. Dále také k zjištění jaké technologie učitelé respondentů využívají při výuce, jak často, pro jaký účel, a jaké jsou jejich dovednosti s nimi.This bachelor thesis deals with the use of digital technologies by teachers in teaching at high school specialized in construction fíeld. The aim of this work is to identify, describe and interpret the use of digital technologies at the secondary vocational school focused on construction. The work is divided into two main parts, which are further divided into chapters. Specifically, it is a theoretical part and an empirical part. The theoretical part consists of a literature search of professional publications of authors dealing with digital technology, especially in the field of education. The empirical part is based on the qualitative approach. Through a questionnaire survey with students of a secondary vocational school focused on construction fields, it ascertains the answer to the main research question, which digital technologies, how often and for what purpose do the students use in their leisure time, preparation for learning, learning and breaks. Furthermore, it tries to find out what technologies the respondents' teachers use while teaching, how often, for what purpose, and what are their skills in using them.
Klíčová slova:
competence of teachers; construction fields; digital technologies; digitální technologie; education; kompetence učitele; pupils; secondary vocational schools; stavební obory; střední odborné školy; TPCK; vzdělávání; žáci