Název:
Návrh segmentace posluchačů na českém trhu rozhlasových stanic
Autoři:
Ševelová, Veronika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje rozhlasovému vysílání, přesněji chování posluchačů na rozhlasovém trhu a percepci reklam. Ke zjištění chování posluchačů při poslechu rádia a jejich preferencí bylo využito dotazníkového šetření (n = 502). Na základě výsledných dat byla provedena vhodná segmentace posluchačů na českém trhu rozhlasových stanic. Pro detailnější pochopení chování a postojů posluchačů byly realizovány hloubkové rozhovory (n = 20). Součástí práce bylo i zhodnocení vnímání reklamních rozhlasových spotů. Reklamní blok o 10 spotech byl testován na studentech PEF Mendelu (n = 215). Výsledky této práce byly zformulovány do návrhů a doporučení jak pro poskytovatele rozhlasového vysílání, tak i pro inzerenty rozhlasové reklamy.Diploma thesis deals with radio broadcasting, especially the behavior of listeners on the radio market and the perception of radio advertising. To determine the behavior of listeners while listening to the radio and their preferences the author used to questionnaire survey (n = 502). Based on the resulting data was perfomed the applicable segmentation of the audience on the Czech market radio stations. For more detailed understanding of the behavior and attitudes of listeners in-depth interviews were realized (n = 20). Part of this work was to evaluate the perceptions of advertising radio ads. Promotional block of 10 spots was tested on students of FBE MENDELU (n = 215). The results of this thesis were formulated into proposals and recommendations for providers of radio broadcasting as well as radio advertisers.
Klíčová slova:
chování rozhlasových posluchačů; rozhlasové reklamy; rozhlasové vysílání; segmentace