Název:
Možnosti vývozu vína do Litvy
Autoři:
Moravčíková, Eliška Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem této diplomové práce je návrh strategie pro české vinařské exportní firmy, které uvažují o vývozu vína do Litvy. Dále rozhodnout či doporučit, zda by tyto firmy měly na litevský trh vína vstoupit, či ne. Strategie musí zohledňovat veškerá omezení nejen ze strany Litvy, ale řídit se podmínkami stanovenými Evropskou unií. Na základě provedení analýzy vnějšího a odvětvového prostředí litevského trhu včetně vypracování mapy konkurenčních skupin vinařských firem v ČR je prostřednictvím matice GE analýzy portfolia navržena strategie vstupu na litevský trh. Z celkového posouzení všech významných faktorů (konkurence, substituty, pivní tradice, vzdálenost aj.) však nemají čeští exportéři v oblasti dovozu vína na litevský trh dlouhodobé šance. Proto se doporučuje na tento trh nevstupovatThe main objective of this diploma thesis is to suggest strategy for Czech wine export companies thinking about the wine export to Lithuania. The next it is necessary to decide or recommend whether these companies would enter to the Lithuanian market wines or not. The strategy has to think about all restrictions not only from Lithuania but to follow the conditions set by the European Union. Based on the analysis of the external environment and the sector of the Lithuanian market, including the maps of competitive groups of wineries in the Czech Republic devising is according GE matrix proposed strategy to enter the Lithuanian market. From an overall assessment of all relevant factors (competitors, substitutes, beer tradition, distance, etc.) the Czech exporters will have no long-term exporting chances in the Lithuanian market. According to this reason is recommended not to enter this market.
Klíčová slova:
analýza konkurence; analýza strategických skupin; matice GE; možnosti vstupu na zahraniční trh; vnější prostředí