Název:
Využitie fenoménu FOMO v rámci komerčnej komunikácie na sociálnych sieťach
Autoři:
Adamková, Katarína Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Adamková, K. Využití fenoménu FOMO v rámci komerční komunikace na sociálních sítích. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022, Provozně ekonomická fakulta. Vedoucí práce Ing. Stanislav Mokrý, Ph.D. Tato práce se zabývá využitím psychologického fenoménu FOMO (Strachu z promeškání) v rámci komerční komunikace na sociálních sítích. S pomocí eye-trackingového šetření a řízených hloubkových rozhovorů byly zkoumány nástroje FOMO marketingu a jejich vliv na spotřebitelské chování na sociální síti Instagram. Na základě výsledků z obou výzkumných metod byla sestavena praktická doporučení pro firmy, na využití při propagačních kampaních s využitím fenoménu FOMO.Adamková, K. Use of the FOMO phenomenon in commercial communication on social networks. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2022, Faculty of busi-ness and management. Thesis supervisor Ing. Stanislav Mokrý, Ph.D. This diploma thesis deals with the use of the psychological phenomenon FO-MO (Fear of Missing) in commercial communication on social networks. With the help of eye tracking and guided in-depth interviews, FOMO marketing tools and their impact on consumer behavior on the Instagram social network were re-searched. Based on the results of both research methods, practical recommenda-tions were compiled for companies to use in promotional campaigns using the FOMO phenomenon.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; commercial communication; consumer behaviour; fear of missing out; FOMO; FOMO marketing; komerční komunikace; social networks; sociálni sítě; strach z promeškání