Název:
Zájem žáků o výkon povolání po ukončení studia
Autoři:
Čepeláková, Simona Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce zpracovává téma: Zájem žáků o výkon povolání po ukončení studia. Teoretická část práce se zabývá objasněním pojmů souvisejících s danou problematikou. Úvodní kapitoly představují poznatky získané z odborných zdrojů týkající se trhu práce a oblasti nástupu absolventů do zaměstnání. Následující části jsou zaměřeny na střední odborné vzdělávání s důrazem na rámcový a školní vzdělávací program. Vzhledem ke zpracovanému tématu je v bakalářské práci také zmíněn profil absolventa a jeho kompetence. Praktická část práce zjišťuje zájem žáků o výkon povolání po ukončení studia. Data pro naplnění cíle práce jsou získána prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazníky jsou určené žákům třetích ročníků oboru kuchař a číšník. Výsledkem bakalářské práce je zjištění, zda mají žáci zájem nastoupit a posléze vykonávat zaměstnání v oboru, který vystudovali. Získané výsledky dotazníkového šetření jsou zpracovány popisnou statistikou a znázorněny prostřednictvím grafů.This bachelors thesis inquires into the subject of Apprentices Interest in Practicing their Profession after Leaving School. In its theoretical part, it explains key concepts related to the topic. Introductory chapters present findings from specialized resources on job market and entering employment by alumni. Further sections focus on secondary professional education, stressing the importance of Framework and School Education Programmes. The subject also calls for covering the profile of school leavers and their competence. In its practical part, the thesis investigates interest of apprentices in practicing their profession after leaving school. The data needed for achieving the thesis goal were gathered in questionnaire survey. The questionnaires were intended for trainees in the third year of the Cook and Waiter specialization. The outcome of the bachelors thesis is finding out whether the alumni are interested in entering and practicing jobs in the profession they learned. Outcomes of the questionnaire survey were transformed into descriptive statistics and visualized in charts.
Klíčová slova:
kompetence; motivace; profesní kariéra; rámcový vzdělávací program; střední odborné vzdělávání; trh práce; školní vzdělávací program