Název:
Využitie fenoménu FoMO v online marketingu
Autoři:
Ďurajková, Alexandra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Ďurajková, A. Využití fenoménu FoMO v online marketingu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Diplomová práce se zabývá fenoménem FoMO a jeho možným využitím v online marketingu ve prospěch komerčních subjektů. Cílem práce je identifikovat, jak působí FoMO na nákupní chování spotřebitelů generace Y, a taktéž identifikovat relevantní prvky FoMO, které působí na spotřebitele, a které lze v online marektingu využít. Literární přehled zahrnuje oblasti a pojmy, které je nezbytné v dané problematice znát. Kvantitativním výzkumem formou dotazníkového šetření a také kvalitativním výzkumem formou hloubkových rozhovorů byla získána data, na základě kterých byla vypracována relevantní doporučení pro komerční subjekty, které zvažují zařazení FoMO prvků do svého online marketingu. Pro konkrétnější vypracování návrhů byla data zpracována na základě v vícerozměrné statistické metody – shlukové analýzy.Ďurajková, A. Use of FoMO phenomenon in online marketing. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2022. The diploma thesis deals with the phenomenon of FoMO and its possible use in online marketing for the benefit of commercial entities. The aim of this work is to identify how FoMO affects the shopping behavior of Generation Y consumers, and also to identify the relevant FoMO elements that affect consumers and which can be used in online marketing. The literature review includes areas and concepts that are necessary to know in the given issue. Quantitative research in the form of a questionnaire survey as well as qualitative research in the form of in-depth interviews provided data on the basis of which relevant recommendations were developed for commercial entities considering the inclusion of FoMO elements in their online marketing. For a more specific elaboration of proposals, the data were processed on the basis of a multi-varied statistical method - cluster analysis.
Klíčová slova:
fear of missing out; Fear of missing out; FoMO; generace Y; generation Y; online marketing; social media; sociálni sítě