Název:
Poruchy chování u žáků na střední škole
Autoři:
Smutná, Sabina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o poruchách chování u žáků na střední škole. Cílem práce je zjistit, jak střední školy zvládají poruchy chování svých žáků. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá definicí a uvedením poruch chování se specifickým zaměřením na agresivní chování a edukaci žáků s poruchami chování. Cílem teoretické části práce je seznámení s pojmem porucha chování, popis nejčastěji se vyskytujících poruch chování na středních školách. Součástí teoretické části jsou i opatření, která je možné realizovat pro eliminaci zmíněných poruch ze strany středních škol. Teoretická část je zpracována na základě zejména tuzemských, ale i zahraničních odborných zdrojů, tištěných i elektronických. Cílem praktické části je zjistit, jak střední školy zvládají poruchy chování svých žáků, a to jak z pohledu žáků, tak z pohledu učitelů, a popsat výsledky průzkumných šetření získaných od dvou skupin respondentů, od učitelů a samotných žáků. Šetření bylo realizováno pomocí kvantitativní metodologie s pomocí techniky dotazníku. Na základě získaných dat a jejich analýzy jsou uvedena doporučení pro pedagogickou praxi.The bachelor thesis deals with secondary school students with behavioral difficul-ties. The aim of this thesis is to find out how secondary schools manage behavio-ral difficulties of their students. The thesis is divided into two parts. The theoreti-cal part deals with the definition and decription of behavioral difficulties with a specific focus on aggressive behavior and education of students with behavioral difficulties. The aim of the theoretical part of the thesis is to get acquainted with the concept of behavioral difficulties, a description of the most frequently dis-covered behavioral difficulties in secondary schools. The theoretical part also inc-ludes measures that can be implemented to eliminate the mentioned disorders by secondary schools. The theoretical part is processed on the basis of mainly do-mestic, but also foreign professional sources, printed and electronic. The aim of the practical part is to find out how secondary schools manage behavioral difficul-ties of their students, from the perspective of students and also teachers, and to describe the results of surveys from from two groups of respondents, teachers and students themselves. The survey was carried out using a quantitative metho-dology using the questionnaire survey. Based on the obtained data and their ana-lysis, recommendations for pedagogical practice are given.
Klíčová slova:
aggressive behavior; agresivní chování; behavioral difficulties; education; poruchy chování; secondary school student; vzdělávání; žák střední školy