Název:
Marketing of the Guimaras island (Philippines) concerning mango as a symbol of the region
Autoři:
Hrušovský, Tadeáš Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This bachelor thesis is dealing with marketing practices of the Guimaras island, Philippines, concerning mango as a symbol of the region. Goal is to make assessment of strengths and weaknesses of the branding and marketing on the Guimaras island based on mango as a symbol of the island with a recommendation towards specific fields. Firstly, desk research is presented in order to gain information about online promotion practices and how mango is used in online marketing. Then, the analysis of the practices on the Guimaras island is shown with interviews, collecting of the promotion materials and documents linked to the key players affecting marketing of the island (local government, mango producers) and local products with its packages’ evaluation. Results are that on the Guimaras island they are using mango as a symbol in the marketing practices and in the brand building process, just as in online marketing, also through marketing strategies and local products on the island. There is a space for improvement, especially in the packages of the local products and usage of the indication marks.Tato bakalářská práce se zabývá marketingovými praktikami na ostrově Guimaras, Filipíny se zaměřením na mango jako symbol regionu. Cílem je vyhodnocení marketingových praktik a budování brandu na základě silných a slabých stránek zjištěných v analytické části, spolu s doporučením pro vylepšení nedostatků. Nejdříve je zpracovaný sekundární výzkum, kde byly získané informace o ostrově Guimaras ze sekundárních zdrojů, zejména online propagace s využitím symboliky manga. Následuje analýza marketingových praktik přímo z ostrova Guimaras, skrz rozhovory s místními a sběrem marketingových materiálů a dokumentů propojených na hlavní hráče ovlivňující tyto praktiky na ostrově. Jako poslední je analýza lokálních produktů a designu jejich balení. Ve výsledku je možné říct, že na ostrově Guimaras se mango jako symbol využívá v marketingových praktikách a při budování brandu, a to zejména v online marketingu, marketingových strategiích a skrz lokální produkty. Místo pro zlepšení je nalezeno hlavně v oblasti obalů lokálních produktů a využívaní ochranných/ indikačních známek.
Klíčová slova:
branding; Filipíny; Guimaras island; local product; lokální produkt; mango; ostrov Guimaras; Philippines; promotion; propagace