Název:
Analýza prostředí a návrh strategie pro Tonak a.s.
Autoři:
Kalíšková, Magda Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce hodnotí vnější a vnitřní prostředí společnosti Tonak a. s. Cílem je, na základě této analýzy, navrhnout strategii, která firmě umožní zvýšení tržního podílu a konkurenceschopnosti na mezinárodním trhu. Část literární přehled popisuje základní pojmy a metody, které již byly k dané problematice napsány jinými autory. V části výsledky jsou jednotlivé metody aplikovány přímo na kloboučnické odvětví a společnost Tonak a. s. Vnější prostředí je hodnoceno STEPE analýzou, a Porterovým modelem konkurenčních sil. Analýza vnitřní prostředí je provedena Principem hodnototvorného řetězce. Významné faktory vnějšího a vnitřního prostředí shrnuje SWOT analýza a na jejím základě je navržena nová strategie. V části diskuze je uvedeno doporučení pro společnost a jsou formulovány přínosy a náklady zvolené strategie.The Bachelor thesis evaluates the external and internal environment of the company Tonak a. s. On the basis of this analysis, the target is to design a strategy which allows the company to increase its market share and competitiveness in international markets. The part of the literature review describes basic concepts and methods that have been already written by other authors to these topics. In part of the results the individual methods are applied directly to the millinery industry and for the company Tonak a. s. The external environment is evaluated by STEPE analysis and Porter's model of competitive forces. The principle of the value chain is used for the analysis of the internal environment. The important factors of external and internal environment are summarized by SWOT analysis and a new strategy is proposed. The discussion part elaborates recommendation for the company and formulates benefits and costs of the chosen strategy.
Klíčová slova:
Porterův model konkurenčních sil; princip hodnototvorného řetězce; STEPE analýza; SWOT analýza; vnitřní prostředí; vnější prostředí