Název:
Vplyv právnej úpravy nového občianskeho zákonníka na činnosť cestovných kancelárií a ich klientov
Autoři:
Židová, Katarína Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Židová, K., Vliv právní úpravy nového občanského zákoníku na činnost cestovních kanceláří a jejich klientů. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Tato bakalářská práce je zaměřená na porovnání aktuální a předcházející právní úpravy občanského zákoníku, konkrétně smlouvy o zájezdu a zhodnocení vlivu na cestovní kanceláře a jejich klienty. První část práce obsahuje vymezení cestovního ruchu a legislativu upravující tuto oblast podnikání a také změny občanského zákoníku. V druhé části, tzn. v praktické části se práce zaobírá zkoumáním a porovnáváním vlivů nového občanského zákoníku na cestovní kanceláře a jejich klienty. Rozebírané jsou konkrétní příklady a popsané možné důsledky vybraných změn nového občanského zákoníku, ze kterého vyplývá hlavně hrozba neoprávněných nároků zákazníků na náhradu škody za narušenou dovolenou. Závěr práce obsahuje doporučení cestovním kancelářím a jejich zákazníkům vytvořených v zájmu předcházení vzniku problémů.Židová, K., The impact of enactment of the new Civil Code on the activities of tour operators and their clients. The Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2014. This Bachelor thesis focuses on the comparison of current and previous enactment of the Civil Code, concretely, tour contract and valuation of the impact on tour operators and their clients. The first part of the thesis contains the definition of tourism and legislation dealing with this business area and in particular changes in the Civil Code. In the second part, the practical part, deals the work with examining and observing the impact of the new Civil Code on tour operators and their clients. Specific examples are analyzed and possible consequences of selected changes to the new Civil Code, which result mainly in the threat of clients' unjustified claims for indemnification of disrupted vacation, are described. The conclusion contains recommendations for tour operators and their customers which are created in the interest of prevention from problems.
Klíčová slova:
cestovní kanceláře; klienti; narušená dovolená; nový občanský zákoník; smlouva o zájezdu